Jom Kita Jadi Geng

Sunday, December 24, 2006

SUSUR SENI MENYUSUR LALU

Hari ini, 22 Dis 2006, raptai bagi persediaan Majlis penutup dan penyampaian sijil pada esok hari. Berbeza sungguh saya melihat kesungguhan peserta berbanding hari kedua saya memerhati mereka. Nampak benar mereka bersungguh-sungguh mempelajari selok belok dalam permainan randai.
Majlis Penutup akan dihadiri oleh YBhg Dati Masnah rais, Isteri kepada YB Menteri. Persiapan pentas dan teknikla di buat dengan penuh rapi. Hari ini para peserta mengambil latihan di ruang Dewan Orkestra dan kerja-kerja banyak kepada penyesuaian ruang persembahan.
Sebenarnya Susur Seni ini bukan sahaja randai tetapi melibatkan bengkel kemahiran violin dan seni tari. Para peserta dari Sek Keb Terian, Kuala Klawang, Sek Men keb. Lui Barat, Jempol dan kelab kebudayaan dan kesenian Sri Perdana Kuantan. Dewan Orkestra disusun dengan memberikan ruang persembahan yang besar khusus untuk tarian dan randai manakala persembahan violin akan dipersembahkan di pentas.
Orang-orang kuat Sususr Seni seperti Kushee dan kak Ros turut hadir untuk raptai jam 3.00 petang. Sebenarnya jam 10.00 pagi kami telahpun mengadakan mesyuarat dengan semua jawatankuasa untuk mendapatkan makluman dan status terakhir persiapan untuk majlis esok. Saya bertindak sebagai Pengarah persembahan dan turut selaku Pengacara. Di bawah jawatankuasa saya, Adika Zainal menjadi orang yang 'loyal'.

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...