Jom Kita Jadi Geng

Wednesday, December 27, 2006

KESUMA 24 DIS 06 - CUTI Daaa

Mulai hari ini (24hb) hingga 1hb tiada latihan Kesuma. Saya ingat hari ini nak rehat bersama keluarga setelah menyiapkan bahan untuk buku program sehingga 4.00pagi (sampai tidur di ofis). Apa tidaknya isteri saya dari malam tadi sehingga tengahari tadi menelefon saya dan akhirnya mengambil saya di ofis untuk 'lunch' sama-sama dengan anak-anak. Kesian mereka. Tetapi itu menggembirakan Aish dan Rhea!

Tetapi saya lupa yang semalam (23hb) saya dah minta Eijat untuk confirm dengan Yem untuk adakan discussion pasal set. Bila Eijat call saya petang tadi dan bagitahu 10.30 malam jumpa di D'Classic, Taman Cahaya barulah saya mengeluh yang hari ini masih ada kerja. Kadang kala saya sangat kesian dengan Eijat, dari seorang pereka set terpaksa pula membawa watak Ismail dan akhirnya kedua-dua sekali dibawanya. Nampak sangat dia kepenatan. Tapi knowing him, dia tidak pernah mengecewakan dan tidak sanggup berkata 'NO' kepada kerja.

Jam 10.30 kami berjanji jumpa di restoran itu dan apabila saya tiba, sudah kelihatan Eijat, Yem dan Mie. Beberapa minit kemudian Tomoe turut serta bersama rakan serumahnya. Lupalah pulak kepentingan Tomoe tentang hal teknikal ini. Biasalah kalau dah jumpa Yem, macam-macam cerita dan dia memang orang yang gemar bercerita.

Dari produksi Kesuma sehingalah kami menggeledah cerita di balik tabir Ali Baba, kelukaan Yem dengan IB, keseronokan bekerja 7 tahun dahulu dan dicampur aduk dengan perkembangan semasa produksi ASK. Aduh jauh sekali kami merentas masa. Bagusnya berbincang dengan Yem, dia berada dikerusi macam-macam. dari kacamata seorang kontraktor, designer sehinggalah seorang buruh kecil. Idea dan pendapatnya memang merangsang kerja kami. Tomoe memberi pandangan dari POV seorang teknikal dan saya menambah itu itu. Ada beberapa cadangan supaya set nampak unity dan hal ini kami terlupa termasuklah Eijat yang memang nampak penat dan hampir hilang fokus (dalam kepala dah jadi Ismail!). Akhirnya kami dapat idea yang sesuai hampir jam 2.00 pagi.

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...