Jom Kita Jadi Geng

Sunday, December 24, 2006

DATIN SERI DI ASWARA

10.00pagi segala persiapan dibuat dengan rapi. dari susun atur kerusi, latihan persembahan sehinggalah latihan penyampaian sijil. Berurusan dengan kanak-kanak kita tidak boleh memberitahu sahaja tetapi ia kena pakai 'bangun kena buat' supaya kesemua deria mereka sedar dan jelas. Jam 12.00 tengahari raptai selesai dan semua orang bersedia untuk acara petang. Saya yang bertindak sebagai pengarah persembahan turut risau apatah lagi pada masa yang saya saya juga akan bertindak sebagai MC. Tetapi nasib baik saya dibantu Adika dan beberapa orang yang lain. Kushee sebagai pegawai projek turut ke hulu ke hilir memastikan persiapan berjalan lancar. 3.00 petang dean kelihatan indah dan teratur dan yang bertugas semua mengambil position. Sekali-sekala saya rasa seronok bekerja dengan para peserta yang menunjukkan komitmen yang tinggi. Saya lihat En.Omar awal lagi sudah ada dan sebaik nampak kelibat saya terus dia panggil dan bertanya itu ini termasuklah kepada Kushee tentang kenapa tiada 'speech' dan rupa bentuk cenderamata untuk YBhg Datin. Akhirnya semua itu selesai dengan baik. 3.45 petang YBhg Dato' Zakiah Ahmad(KSU) tiba dan disambut oleh En.Omar dan beberapa orang pegawai.
Jam 4.00ptg YBhg Datin Seri tiba dan disambut oleh hingar Tak Lempung dan diserikan dengan persembahan silat oleh Pak wahid (Saudara YB Menteri) dan barisan anak-anak randai. Ada sesuatu yang dibisikkan oleh YBhg Datin Seri Kepada En Omar tentang sambutan yang ditampilkan oleh para peserta. Kelihatan Tuan Hj Johari (TKP Istana Budaya) turut hadir sama.
Pak Wahid membuka langkah menyambut ketibaan YBhg Datin Seri Masnah Rais. Rupanya Pak Wahid saudara terdekat YB Menteri. Datin Seri bagai terpegun dengan sambutan yang diberikan.
Persembahan oleh Peserta Bengkel kemahiran Muzik Violin di bawah bimbingan Ayeshah Hassan, Wong In Nuen dan Nik Shareen Nik Hisham. Dalam tempoh 8 hari para peserta yang pertama kali menggesek violin sudah mampu mempersembahkan lagu.
Ini pula salah satu tarian yang dibengkelkan. Tarian Layang Mas dibimbing pleh Muslimah saptuang dan Gloria ak Patie. Para peserta adalah dari Kelab Kebudayaan Sri Perdana, Kuantan. Selain Layang Mas, tarian zapin, endang dan bidayuh turut dibengkelkan.
Acara bermula dengan lancar sekali dan Datin Seri tersenyum dan memberi tepukan apabila saya buka aluan dengan ungkapan indah. Memang sama seperti suaminya YB Menteri, sangat appreciate dengan bahasa indah. Acara silih berganti dan nyatanya Datin Seri genbira pada petang itu walaupun ada kesilapan kecil di situ sini namun ianya terlindung dek acara santai itu. 5.30 petang majlis selesai dan rupanya YB Menteri yang datang mengambil Datin Seri. How happy they are and how I wish.....

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...