Jom Kita Jadi Geng

Sunday, June 9, 2013

HINA NABI

Bodoh! Bodoh! Bodoh!...kan dah dapat 3 kali bodoh. Marah betul saya dengan tindakan individu ini. Kalaupun namanya palsu atau nanti dikata kena hacked atau apa sahaja alasannya. Saya tetap kata BODOH!

Saya petik dari blog Just Read yang membongkar kes seorang lagi makhluk di bumi Malaysia ini yang cuba membangkitkan kemarahan. Waktu kita tengah panas dengan isu hina raja, ini kes hina Nabi Muhammad s.a.w. Utusan online juga turut mengulas status yang ditulis oleh Calvin Gani ini.

Apa ke jadah budak ini menulis status begini? Menarik perhatian ramai? Nak popularkan FBnya? atau dia memang kurang kasih sayang?

Bila Malaysia tidak mengamalkan kebebasan media, ramai yang kata kerajaan sangat diktator tapi bila new media yang membuka ruang untuk sesiapa sahaja melahirkan isihati mereka, inilah yang muncul. Kata-kata yang menyakitkan hati dan membakar kemarahan. Sudah berapa kali bukan muslim menghina dan mencerca agama dan pemimpin Islam. Begitu tidak sensitif mereka ini. Tetapi jangan risau, mereka akan minta maaf secara terbuka lalu mereka diangkat jadi hero...macam Namewee hina Malaysia dulu! Macam juga PatrickTeoh yang menggunakan status selebritinya.

Apakah Malaysia ini tidak cukup baik untuk mereka hingga mereka sengaja membuat onar?

1 comment:

Lady Windsor said...

laknat betul calvin gani ni..

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...