Jom Kita Jadi Geng

Monday, June 24, 2013

CEREKARAMA BULAN PUASA




Bulan Ramadhan dah nak tiba, Syaaban pun baru lepas Nisfu Syaaban. Alhamdulillah. Dalam sibuk dengan beberapa kerja , sempat saya menyertai team Heykal Hanafiah untuk cerekarama "Ooo Tak Puasa Ya!" terbitan Layar Consult.. Penglibatan saya dalam cerekarama ini tidaklah besar, hanya beberapa hari sahaja.  Saya bermain sebagai seorang imam di kampung yang punya keluarga kecil, 3 anak. Cerita berpusat pada watak Ramadhan yang dilakonkan oleh pelakon kanak-kanak berbakat besar, Danish Zakwan. Puas saya tilik kat mana persamaan saya dengan Danish, tapi mungkin dari sebelah ibunya yang meninggal sewaktu kecil. Boleh?
Inilah Danish, bakatnya hebat. Juga bagus dalam
tarian. Dia kini bertanding dalam Showdown 8tv
Watak isteri saya dimainkan oleh Marisa Yasmin. Ini pelakon hebat. Dia terkenal sejak drama episod Jelatang. Dalam cerita ini, Marisa memainkan watak Mariah. Dia merupakan ibu tiri Ramadhan tetapi sangat mengasihi Ramadha dan anak-anak saya yang lain. 


Yang baju merah tu, Fezrul Khan. Dia memainkan watak Cikgu Firdaus yang tidak disukai Ramadhan. tapi saya sangat berkenan dengan Firdaus sebab dia memiliki peribadi yang baik serta ilmu yang tinggi. Niat saya ingin menjodohkan cikgu Firdaus dengan anak saya, Azma lakonan Nad Zainal. Eh...takdalah pula gambar Nad. kenapa saya tak snap pun? Rancangan saya ini, ditentang Ramadhan sehingga dia menimbulkan kekecohan dalam kampung. memang Ramadhan anak T
ok Imam yang nakal.

Pada usia cecah 40an, jangan nak harap dapat watak pelajar kolej hahaha. Ini yang saya gelak dengan Marisa. Kalau dah dapat tawaran watak apapun, kira syukur sebab masih ada peluang hahaha. Sekali sekala bolehlah buat drama. Tak boleh selalu. Kerja lain perlu juga jalankan. Berlakon drama ini lebih kepada nak mengisi keseronokan dan minat saya. Bolehlah juga saya berkenalan dengan orang-orang hebat dalam industri.

Jadi, jangan lupa tonton cerekarama "Ooo Tak Puasa Ya". Insyaa Allah awal bulan puasa nanti.

1 comment:

Anonymous said...

okeh..saya tunggu!!

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...