Jom Kita Jadi Geng

Thursday, June 27, 2013

PUTERA MAHKOTA BARU DUNIA NIAGA

Entri ini saya tidak tulis, tapi saya tertarik dengan tulisan tokoh jurnalis A.Kadir Jasin mengenai kemunculan tiba-tiba seorang tokoh korporat dalam dunia penyiaran. Tulisan Pak Kadir seolah-olah meminta kita berfikir dan bersoal jawab siapa sebenarnya K.Eswaran ini. Sangat menarik.

Putera Mahkota Baru Dunia Niaga

A Kadir Jasin


TIDAK sampai dua bulan selepas Barisan Nasional menang tipis dalam Pilihan Raya Umum 5 Mei, seorang lagi putera mahkota sektor korporat dinobatkan.

Bukan alang kepalang nobatnya. Pada 1 Jun dia dijadikan Tan Sri dan pada 8 Jun dia muncul sebagai taikun baru dunia penyiaran Malaysia.

Mohd Najib dan Eswaran di majlis pelancaran ABNxcess

Dia tidak akan menjadi Tan Sri tanpa persetujuan Perdana Menteri, Mohd Najib Abdul Razak, yang pada 8 Jun melancarkan saluran televisyen kabel digital bernama ABNxcess dengan mengisytiharkan yang ia akan membantu menyempitkan jurang digital antara masyarakat Malaysia.

Dengan lesen yang diberikan oleh Suruhanjaya Multimedia dan Telekomunikasi itu, ABNxcess berpotensi melancarkan sehingga 500 saluran TV kabel digital – mengatasi berkali-kali ganda apa yang kini ditawarkan oleh Astro milik T. Ananda Krishnan dan HyppTv milik Telekom Malaysia Berhad (TM). 

Klik kadirjasin.blogspot.com untuk bacaan seterusnya. 

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...