Jom Kita Jadi Geng

Wednesday, June 19, 2013

ROSMAH PALING POWER


Tajuk pun dah hebatkan, wanita pertama Malaysia disebut sebagai wanita paling berkuasa di Malaysia dan teratas dalam senarai 10 yang berkuasa. Senarai itu dikeluarkan oleh akhbar The Star.  Siapa yang nak menafikan hakikat ini? Siapa? Sejak Najib jadi PM memang nama Kak Mah selalu disebut, digosip dan menjadi bahan hangat media terutama media dari pihak yang menentang. Imej Kak Mah dimunculkan dalam macam-macam bentuk. Nasib jadi orang penting memang begitulah. Apatah lagi jadi Isteri PM. Tapi Kak Mah macam cool aja.

Kisah Kak Mah ni merata-rata dibual orang dan macam-macam kes disabitkan, termasuklah kisah kes bunuh Altantuya, kes cincin besar RM24juta, kes beg eksklusif, kes peluk Shah Rukh Khan, malah kisah Kak Mah menabung dari kecil pun dibual orang. Sampaikan banyak kebaikan yang Kak Mah buat tenggelam dek cerita negatif ini. Kalau dalam blog dan youtube, bersepah kisah keburukan Kak Mah. Pendek kata plot kehidupan Kak Mah ni, makin lama makin menarik, bercampur aduk dengan pelbagai misteri. Kalau nak buat drama memang menarik. Kisah Kak Mah akan lebih power berbanding kisah Najib jika difilemkan.

Ini contoh Kak Mah dipersenda
Saya tengok Kak Mah tak kisah pun, Kak Mah tetap laksanakan tugas dia sebagai Istei PM. kak buat Permata Seni, Kak Mah buat kebajikan melalui BAKTI, Kak Mah melawat Gaza, Kak Mah tolong orang susah, Kak Mah anjur majlis agama dan macam macam lagilah. Pendek kata Kak Mah memang aktif dan giat memainkan peranan sebagai first lady. Mungkin ada yang bezakan Kak Mah dengan first lady-first lady sebelum ini, Cara bekerja Kak Mah memang berbeza, Kak Mah suka menonjolkan kecenderungannya. Kak Mah suka menyanyi, lalu Kak Mah rakam lagu dan buat video klip, banyak acara Kak Mah nyanyi live. Tapi itu tidak dibuat oleh first lady sebelum. Kak Mah suka pakai cantik cantik, suka set rambut, suka baju designer, suka beg mahal dan suka intan berlian. Dah itu kesukaan Kak Mah, nak buat macamana. Tapi ramai yang tak suka. Itu dijadikan modal untuk jatuhkan Najib. Kesian Kak Mah, sebab kerana kesukaannya, suaminya pula nak dijadikan mangsa.


Jadi bila The Star pilih Kak Mah sebagai The most powerfull lady in Malaysia, saya kira itu sangat tepat. Zeti Akhtar, Nurul Izzah, Marina Mahathir, Teresa Kok, Michelle Yeoh dan beberapa nama lagi bukanlah tak hebat tapi tidak segah nama Kak Mah. Nama Kak Mah ni sama popularnya dengan PM. Dengan imej dan penonjolannya di khalayak, Kak Mah memang no. 1.

TAHNIAH KAK MAH!!!

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...