Jom Kita Jadi Geng

Wednesday, January 17, 2007

SANA SINI ASWARA

(photo: Siti Surya Suryani)

Sewaktu saya menulis ini, beberapa aktiviti sedang berlangsung yang melibatkan penglibatan ASWARA secara langsung. Di Pasar Seni (Central Market), KL sedang pelancaran Performing Arts Space. ASWARA menghantar kumpulan tarian yang terdiri daripada para pelajar Tari tahun 2 dan 3 yang akan mempersembahkan tarian Menghadap Rebab dan beberapa tarian tradisional yang lain.

(photo: Tari Alarippu)

Di ASWARA sendiri, di bawah teraju Eijat, sedang aktif latihan Bangsawan Raja Laksamana Bentan yang akan di pentaskan di Panggung Bandaraya, KL pada 9-11 Februari 2007. Berbeza dengan persembahan tari, bangsawan ini akan dijayakan sepenuhnya oleh para lulusan dan bekas pelajar ASK (ASWARA) seperti Hanimah Shamsuddin, Eliza Mustapha, Samoza, Kema dan ramai lagi.

(photo: Jamaliah Azman)

Manakala bermula esok, para pegawai ASWARA (Pegawai kebudayaan) akan menghadiri Mesyuarat Perdana Pegawai kebudayaan di Port Dickson mulai 18 - 20hb Januari 2007. Pertemuan ini bakal menemukan semua pegawai skim bakat dan seni seluruh Malaysia dan pengisiannya lebih kepada penyampaian wawasan oleh Dato' Norliza Rofli (selaku ketua kepada skim ini).

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...