Jom Kita Jadi Geng

Thursday, May 30, 2013

KILAUAN EMAS 2013: MIOR JADI JUARA

foto dari haniffidris.blogspot
Entah kenapa, Kilauan Emas musim ketiga jadi perhatian saya, sama ada formatnya sudah bagus atau pesertanya bermutu? Tapi saya rasa kali ini para pesertanya tampil dengan macam-macam stail. Memang mencuit hati. Selalu sangat kita dipaparkan kisah anak muda nak jadi bintang, bila ada program untuk orang dewasa ni, hidangannya lain sikit. Lebih sopan dan tidak merimaskan.


Kita dah tahu keputusannya semalam. Mior jadi Juara, Idris tempat kedua, Silah tempat ketiga dan Alina terpaksa berpuashati dengan saguhati. Dari beberapa minggu terakhir, sinar bintang Mior Yazid sudah terserlah. Dengan gaya rock kapaknya dan gaya percakapan serta personaliti yang sempoi, membuatkan kita yang melihat pun mudah seronok tengok gayanya. Apatah lagi bakat nyanyiannya sangat baik. Di usia melewati 40an, Mior masih gagah melontar nada tinggi. Bila dengar dia nyanyi lagu baru semalam, memang sedap terasa macam lagu itu sudah lama berputar. Syabas Mior. Yang paling saya suka apabila dia nyanyi, lagu orang jadi macam lagunya. Tengoklah masa dia nyanyi Dangdut Raggae, memang klass. Harap bintang Mior terus bersinar dan tiada cerita-cerita negatif keluar tentangnya.


Sayang Alina Hassan tidak mendapat apa-apa tempat tetapi kehebatan nyayiannya masih bertahan. Saya kira Alina membuat 'comeback' dengan baik sekali. Masuk pertandingan dengan maruah. Semua lagu dipersembahkan dengan baik. Saya masih ingat masa dalam pertandingan Sinaran Pasport Kegemilangan TV3 1996, Alina mendendangkan lagu Teratai memang 'power'. 

Tahniah buat Silah dan Idris, mereka berdua memang 'maintain' dan hebat. Bila masuk pertandingan sebegini barulah teruji segala macam lenggok. Tapi yang paling comel ialah Kak Ros. Teringin sangat  nak tengok Kak Ros berlakon, saya rasa dia berbakat dalam komedi. selamba saja menjawab dengan Ramli M.S. Agaknya kalau Kak Ros jadi watak mak Yassin Senario mesti cun kan?

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...