Jom Kita Jadi Geng

Thursday, February 2, 2012

HARI WILAYAH 2012

Foto-foto dalam entri kali menceritakan kisah sambutan Hari Wilayah 2012 yang disambut pada 28 Jan 2012 yang lalu. Masa Swatari jemput Rhea untuk turut serta dalam persembahan ini, saya tidak begitu yakin dengan komitmen Rhea. Maklumlah jadual hariannya jadi sangat padat sehingga tiada ruang untuk rehat dan buat 'homework'. Bayangkan...7.30 pagi ke sekolah agama...balik 10.30; 11.00 pagi naik van ke sekolah Lai Meng dan balik jam 7.00 malam; 8.30 malam latihan untuk persembahan Hari Wilayah. Kesian Rhea...dia cuma ada masa untuk tidur sahaja. Itupun adakala latihannya saya tuang...bagi dia rehat dan siapkan homeworknya. 

Sesudah subuh seawal 6.30 pagi kami sudah di Padang Kelab Selangor untuk persediaan. Walaupun acara bermula jam 8.30pagi. Tapi itu kebiasaan lah dalam persembahan memang performer have to standby earlier. Jadi pagi tu jam 5 kami sudah bangkit. Biasanya saya yang kerja mengurus show begini tapi kali ni saya jadi pengurus artis sorang ni... 

lepas sarapan, mak andam ambil alih touch-up muka artis ni. Isshh kalau anda  berada di sana anda boleh dengar betapa cerewetnya artis sorang ni. Nasib baik maminya ada sikit skill... 

gambar ni sebenarnya entah ke berapa kali saya perlu perbetulkan skarf si artis sorang ni. Katanya kalau tak kemas nanti tak selesa nak show... entahlah...kita ni layan sajalah. ya lah...tak maulah nanti terlondeh masa show...

Cuba tengok matanya... huuuh penghayatan sesangat tapi hakikatnya dia follow orang sebab tak sure 'step' hehehe

Kak Rosmah kita pun ada pagi tu. Cantik dia. Saya salute lah dengan DSR first lady kita sorang ni. Saya congak juga...agaknya jam berapa dia bangun untuk pastikan rambutnya kembang dan grand seperti dalam gambar ni? Rasanya abang Jib tak tolong sasakkan kan?

macam-macam ada pada pagi tu...ada big koir beratus orang lah juga. Kesian depa...pepagi buta dah standby dan tidak boleh berganjak dari situ sehingga selesai. Apapun tanpa depa show tak cantiklah. Ada perbarisan...ada bunga api...ada payung terjun bermotor, ada tarian bendera...pendek kata macam-maca ada...

Apapun saya ucapkan tahniah buat penari swatari sorang ni. walau tertidor masa dalam perjalanan ke latihan tapi tetap gagah dan bersemangat untuk 'perform'. Spirit is there! 

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...