Jom Kita Jadi Geng

Wednesday, February 8, 2012

ABSTRAK 4: TANPA TAJUK

Cuti hujung minggu yang panjang, tiada rancangan ke mana-mana. Mertua pun dah balik hari ahad jadi isnin dan selasa saya sekeluarga tak tahu nak ke mana. Keluar makan tu biasalah. memandangkan kat rumah ada beberapa keping kanvas lalu saya dan Rhea sepakat melukis. Dua lukisan ni masih tiada tajuk.

masa saya lukis karya ini banyak sekali yang saya fikirkan. saya tak henti berbicara dengan diri malah waktu isteri bertanya apa tajuknya saya masih tiada jawapan. Hanya berus yang mewarna dan bercerita. 

Ini lukisan yang saya lakarkan. Tetapi perlu diingat bahawa subjek dan warna  ditentukan oleh Rhea. Saya pun tak tahu apa motif dia nak topi dan kunci malah ada gambar putik ros tergantung... saya tidak mempengaruhinya dalam soal pilihan warna. Saya fikirkan warna bunga itu merah...dizahirkannya purple. begitu jugalah warna-warna dalam gambar tergantung tu...itu diputuskan olehnya. 

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...