Jom Kita Jadi Geng

Tuesday, April 3, 2012

SAFEE SALI KECUNDANG


Semasa dia mahu menuju ke puncak kerjayanya, saya pasti isteri dan anak-anaknya menyokong dan menyambut gembira. Bila gol demi gol, kemenangan demi kemenangan diperolehi, saya yakin isterinya iring dengan doa. Setiap manusia itu tidak mahu berada dalam kegagalan. Kejayaan itu datang dalam pelbagai bentuk dan Safee meraikannya dengan cukup baik. Dia cemerlang, mengharumkan nama negara malah membawa nama Malaysia mekar di negara jiran. Itu bukan mudah kerana ketika inipun, sentimen orang Indon pada Malaysia masih negatif. Namun di Pelita Jaya, Safee mengurusnya dengan baik. Dia menjadi tonggak dan impian anak-anak Indon.

Apabila kisah rumahtangganya muncul di media, saya fikir bagi Safee ini bukan perkara enteng. Sewaktu dia memohon mahkamah meminta isterinya kembali taat, itu adalah detik sukar bagi seorang lelaki. Sukarnya menjadi Safee Sali kerana langkahnya diperhatikan. Dan tentu sekali ada yang memburunya. Semalam pun apabila keluar berita penceraiannya, sudah ada gadis-gadis menaikkan status di wall mereka ''Safee Sali sudah single''. Begitulah rodanya. Kalau Safee ni hanya seorang mekanik belum tentu begitu jadinya.

Ini kekalahan Safee Sali. Kecundang di luar padang. Walau berbilion pun duit di bank, jika kebahagian itu runtuh, ia tidak memberi makna. Nasib beliau tidak sama seperti Khairul Fahmi (Apek) kerana Apek masih bujang. Berapa kalipun dia gagal tidak mengapa. Berapa kali dia berhibur di kelab atau keluar dengan gadis cantik, tidak mengapa kerana itu aturan anak muda. Nasib Safee lah.

Apapun ini bukanlah kegagalan sebenar Safee, kata Confusious ''kejayaan seseorang itu bukan terletak pada berapa kali dia menang tetapi bagaimana dia bangkit dari kegagalan itu". Good Luck Safee...Bangga ada pemain Malaysia seperti anda.

3 comments:

halim said...

aduh adek , enak ya makanya disuapin ayah,,,,,,

Anonymous said...

Rosman:siapa kata tak mengapa fr "Apek"....

ce'kem said...

apek bujang....

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...