Jom Kita Jadi Geng

Thursday, May 15, 2008

ISTERIKU TAMBAH SETAHUN LAGI

Hari ini dia menyambut ulangtahun kelahirannya yang ke 3...? Opps dia sensitif dan marah sangat kalau saya menyebut nombor itu bila setiap kali 15 mei datang. Saya bersyukur dikurnaikan pasangan yang begitu mengambil berat dengan keluarganya dan mengimbau peristiwa berbelas tahun dulu waktu kami berkawan, dia lah orang yang selalu cuba menghidupkan hubungan kami, dia bertanya khabar dan sering saja push me to be more warm. Fikir-fikir kalau harapkan saya, I just take for granted.

Saya merasa cukup bertuah memiliki keluarga yang bahagia dan dua anak yang sihat dan cerdas. Malah mendengar kata. Nida lebih terarah menentukan hala pendidikan anak-anak dan saya menjadi sebahagian daripa yang memeriahkan famili.
Tapi ada dua tiga perangainya yang saya cuba sedaya upaya membentuk... tapi saya juga sedaya upaya menerima caranya, tapi saya semacam terikat dengan cara saya kerana itu yang saya terima dan berpandangan. Sukar untuk saya tolerate dan seboleh mungkin nak dia ikut cara saya yang ini, dan jika ini boleh diatas dia memang lulus 100%...ha ha ha...
Saya amat berharap isteri saya yang montel ni, selalu menjaga kesihatan dirinya kerana saya tidak boleh mengubah disiplin dia, itu dia kena jaga bukan semata-mata untuk saya tetapi untuk dirinya dan anak-anak. Saya yakin dia mampu melakukannya, kerana dia selalu kata dia genius dan berdaya saing. Jadi mami apalagi? Go for it girl!

untuk Isteriku kata Khalil Gibran;

Sampai tiba waktunya
Engkau dan dia dikuatkan
Saling membuka dan bercerita hal yang sama
Dan kalian saling tertawa tentang kelakuan beberapa masa
sebelumnya
Kalian saling memantapkan haluan dan tujuan
Kalian saling mengingatkan tanggunjawab dan kenyataan hidup
Kalian saling stuju hidup disatukan

SELAMAT HARI JADI DAN SELAMAT HARI IBU

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...