Jom Kita Jadi Geng

Monday, March 12, 2007

QADIM



Tidak sabar dan teruja untuk menonton persembahan 'Qadim'. Ia adalah malam yang menghimpunkan persembahan koreografi-koreografi yang pernah dihasilkan oleh rakan saya Joseph Gonzales. Apa yang menarik, persembahan Qadim akan turut menemukan dua generasi dalam dunia tari kontemporari. Joseph Gonzales akan mementaskan 'Windows and Walls', '9 to 5', 'Tajau', 'Wirama', 'Suara' dan 'Qadim'.
'QADIM' akan menghimpunkan penari dan koreografer seperti Umesh Shetty, Gan Chih Pei, Judimar Hernandez, Elaine Pedley, Azizi Sulaiman, Ismadian Ismail, Aris Kadir, Shafirul Azmi Suhaimi and Joseph Gonzales. Jelasnya, malam itu nanti akan menyaksikan guru-guru dan anak-anak murid di atas pentas yang sama. Menurut Joseph QADIM adalah hasil daripada kolaborasi kerja bersama artis-artis dunia yang telah dilakukan beberapa bulan yang lalu semasa dia mengikuti APPEX 2006 di California. Hasil kerja yang menarik itu telah mendorong Joseph untuk memperkembang ideanya di pentas Kuala Lumpur.
Kenapa tajuknya 'Qadim'? kerana ia membawa maksud 'yang terus hidup' di mana perkataan itu memberi erti yang cukup bermakna buat Joseph yang ingin melihat dunia seni tari terus mekar di persada seni serta merasakan bahawa senitari tidak pernah padam dalam hidup mereka yang merasakan dirinya Penari. Kita tunggu Qadim yang akan bermula 17 Mac 2007 di Panggung Eksperimen jam 8.30 malam.

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...