Jom Kita Jadi Geng

Tuesday, September 16, 2008

3 TAJUK

tabiat tu macam pergi
Rasanya saya agak renggang dengan DVD sejek dua menjak ni. biasanya saya akan menonton dua-tiga movie dalam seminggu, tak kisahlah filem apapun, europe ke, korea ke ataupun hollywood. Tapi ada satu tolakan untuk aku tidak duduk depan tv, menekan butang player dan berbaring menonton filem. Entah apa yang menolak. mungkin beberapa desakan tugas dan emosi yang tidak mententeramkan aku dua tiga menjak ini. Aku harap tabiat menonton tu balik semula pada aku.
selamat datang
Di ASWARA minggu ni menerima kemasukan kakitangan baru yang bergelar pensyarah. tahniahlah kepada mereka semua kerana berjaya memboloskan diri serta menawan hati panel-panel temuduga. Aku pun jadi hairan apa tarikan mereka untuk bertugas di ASWARA. Mungkin imej ASWARA sudah berubah dan menjadi simbol sekolah seni yang tulen atau mereka mahu kerja di sini sebab dah tak mampu menawan sekolah seni yang lain. Wajah-wajah yang mendaftar semalam menunjukkan kegembiraan, baguslah dan harapannya semoga keceriaan itu akan mewarnai jiwa anak-anak muda yang ingin bergelar sebagai orang sani, ada wajah yang selalu saya nampak dan bertugas secara sambilan di sini, tapi ramai juga yang baru dan saya tak tahu latar belakang mereka. Ada terdetik dibenak saya, betul ke mereka ni... besar ke passion mereka... bolehke mereka mengajar... bolehke mereka menyumbang... sanggup ke mereka deal dengan macam-macam hal... mereka ni datang nak mengajar aje ke... apa yang bermain dalam minda mereka.... sanggupke mereka lepaskan kenikmatan yang telah mereka kecap diluar... mampuke mereka mengikat kaki di aswara...ahh macam-macam lah pikirnya. tapi aku positif yang setiap orang mahu memberikan yang terbaik walau dalam apa juga kerja. Untuk mereka aku ucapkan SELAMAT BEKERJA.
nafsu besar
Puasa tahun ni rasa lain sikit. nafsu makan aku macam tak boleh nak control. last year saya berjaya turunkan berat badan dari 83kg ke 75kg tapi tahun ni nampaknya tak turun malahan akan bertambah. Cadangnya memang nak ikut diet last year tapi memandangkan this year tak ada project yang emnarik maka saya layan saja makanan. Nida memang berusaha keras melaksanakan dietnya tapi tergoda juga dengan makanan saya. Dia pun macam tak nak tinggalkan sesi yoga yang baru diikuti, saya harap yoga tu membantu dan berterusan.

1 comment:

Anonymous said...

ooo, memang u tak patut pun. Memaksa hem makan naik tomato tu. Hilang diet hem selama nih! Tp demi tak nak menolak lebih2 hem makan jugok dgn tengok muke mung yg selamber jer. Go kak Nida! kita usaha sesama diet lagi!

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...