Jom Kita Jadi Geng

Tuesday, June 17, 2008

MIE & MY BIRTHDAY

Ulangtahun saya jatuh pada hari ahad (15 Jun) yang lalu sewaktu saya berada di Kuching, Sarawak kerana bertugas untuk Rumah Terbuka Hari Gawai. Istimewanya hari itu kerana saya turut sama meraikan Hari Bapa. jadi handphone saya silih berganti menerima ucap selamat. Terima kasih kepada mereka yang sentiasa mengingati saya. Terima kasih juga buat abangku di Jepun.
Sebenarnya banyak kisah yang berlaku sepanjang saya berada di Kuching. Dan beberapa hari sebelum menyambut hari lahir saya, saya dikejutkan dengan pemergian rakan saya iaitu Mie (Rozaimie). Seorang rakan yang ikhlas dalam berkawan, dia pergi ketika usianya 39. Mengenang beliau saya jadi terharu kerana arwah seorang yang cukup kuat dan tabah. Dia sudah menghidap penyakitnya sejak bertahun lamanya dan beberapa kali telah koma di hospital namun Arwah mempunyai kekuatan yang luar biasa sehinggakan kita tidak sedar bahawa arwah sedang menanggung penderitaan. Kali terakhir saya bertemunya adalah pada 8hb selepas menonton 'No Exit' dan kami tidak berbual seperti selalu dan saya tidak memerhati tingkahnya seperti biasa. Serasa seperti masa tidak mahu saya menatap Arwah untuk kali terakhir. Sehinggalah pada 11hb Jun saya dikejutkan dengan panggilan daripada Rosman yang menyatakan arwah pergi selepas Asar.
Namun saya percaya kenapa Allah menemukan arwah dengan kami rakan-rakan di ASWARA. Untuk arwah saya sedekahkan Al-fatihah.

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...