Jom Kita Jadi Geng

Tuesday, September 2, 2014

PELAJAR ASWARA JADI RATU MALAYSIA


Seorang demi seorang pelajar ASWARA menempa nama, terbaharu Dewi Liana Seriestha telah dipilih sebagai Miss Malaysia World 2014. Dewi akan mewakili Malaysia ke Miss World 2014 International Pageant di London pada Disember 2014. Gadis keturunan Bidayuh ini bukan sahaja membanggakan ASWARA malah turut membanggakan rakyat Sarawak khususnya masyarakat etnik Bidayuh. Jika sebelum ini Pandalela Rinong juga adalah dari keturunan Bidayuh.

Dewi adalah pelajar Diploma Muzik pengkhususan Vokal Klasikal di ASWARA. Jika anda masih ingat, Dewi juga adalah peserta Mentor musim pertama dan merupakan protege kepada Liza Hanim. Bakat nyanyian yang dimiliki memberi bonus kepada Dewi dalam meluaskan impiannya mencipta nama dan mengharumkan nama Malaysia. Dengan ketinggian 179cm, Dewi menjadi peserta 'favourite' pertandingan ratu Malaysia kali ini. Ini dibuktikan dengan kemenanganannya dalam tiga lagi kategori sampingan iaitu Miss Talent, Miss Personality dan Miss Dr Alice awards.


Satu persatu kejayaan ditempa oleh Dewi, beliau baru sahaj mengharumkan nama Malaysia dalam pertandingan World Championship of Performing Arts di Hollywood (WCOPA) dengan membawa pulang beberapa pingat.  Gadis kebanggaan Sarawak ini punya keyakinan yang tinggi malah amat mudah bekerjasama dengan rakan-rakan di ASWARA. Sepanjang di ASWARA, Dewi turut menyumbangkan bakat nyanyiannya dalam album Aidilfitri ASWARA dan pementasan Bangsawan Hamlet. Di bawah ini klip video lagu Rindu nyanyian beliau.


Saya ucapkan syabas buat Dewi, Semoga berjaya di London nanti.

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...