Jom Kita Jadi Geng

Friday, September 20, 2013

LELAKI GAGAH NAFSU KUDA



Mampu angkat?
Sebelum saya tulis, saya sudah dua tiga kali ketawa dan masih belum boleh percaya dengan cerita yang bakal saya tulis ini.

Sebenarnya cerita ini dah lama tapi saya baru saya terbaca di sebuah blog namanya Ilmu Pedoman Hidup. Blogger tu singgah kat my CBox jadi kenalah kita balas kunjungan itu. Bila tengok pada entri-entrinya, saya tertarik pada cerita ini, kisah lelaki terkuat di dunia yang berasal dari Mesir. Hmmm Mesir ya, bukan calang-calang bumi ya, itu bumi kelahiran banyak tokoh Islam dan punya seribu satu macam cerita hebat. Lalu saya pun layarlah beberapa info berkenaan si lelaki terkuat ini. Yang menariknya, dia pun telah diwawancara oleh TV untama Kaherah. Maknanya ia mungkin cerita benar dan bukan karut.

Nama lelaki yang bertuah ini ialah Sayyed Muhhamad Ahmad Abdallah pernah berkahwin sebanyak 28 kali dan kini bersama 4 isterinya. Hasil perkahwinannya, dia memiliki 35 orang anak yang berusia antara 24 tahun hingga 3 bulan (saya rujukvideo tahun 2007).  Sayyed Muhammad ini bolehlah disebut sebagai Samson atau Incredible Hulk kerana dia mengakui kekuatan yang dimilikinya, diperakui oleh doktor pakar bahawa dia memiliki kekuatan setara dengan 260 kuasa kuda. Wahhh ia sangat hebat, di mana kehebatannya ini bersamaan dengan tenaga 30,000 orang manusia. Jika seekor kuda boleh mengangkat 165kg dari ketinggian 30 meter dalam tempoh 1 minit, maka bayangkan kekuatan Sayyed menyamai 260 kuasa kuda. Mampukah anda mengangkat 165kg seorang diri dalam seminit? Menurutnya, ia mewarisi bapanya yang dipercayai memiliki 840 kuasa kuda. Masyaa Allah! Dan Sayyed tidak pernah tidur sejak hari pertama dia lahir. 

Inilah Sayyed Muhammad Ahmad Abdallah

Untuk meyakinkan kita, Sayyed telah menunjukkan kekuatannya dengan membengkokkan sekeping duit syilling menggunakan matanya. Apabila ditanyakan kenapa Sayyed memilih persembahan begitu, katanya itulah tahap kesukaran tertinggi. Malah dia enggan mempamerkan kekuatannya seperti orang lain yang memburu gelaran Guinness Book seperti tarik bas dengan rambut atau angkat batu besar dan sebagainya, kerana baginya itu sifat takbur. Kekauatan yang dimiliki adalah kurniaan Allah. Kuasa Tuhan yang kurnia. Bagus juga Sayyed ini. Katanya lagi, dia bimbang orang takut sebab kelebihan itu. Dan kerana itulah Syyed diberi pengesahan doktor di mana dia tidak boleh bekerja kerana dibimbangi boss tidak mampu mengawalnya. Kata Sayyed bukanlah sebab dia 'bad person' dan suka memukul tetapi dibimbangi adanya provokasi dan sesuatu yang boleh menyakitkan hati Sayyed. Kalau sudah marah dia mungkin tidak dapat mengawal diri.  Sayyed pernah dipenjara tetapi diampuni Presiden. Dia dipenjara kerana lari dari perkhidmatan tentera. Dia lari kerana tidak mahu menyakiti orang. Sayyed mengakui sebab itu jugalah dia tidak mahu bersentuhan sembarangan termasuklah tidak berjabat tangan. Klik video di bawah.


Dalam sehari dia perlukan 15 kali bersama isterinya. macamana dia buat tak tahulah tapi katanya dia ada masa membahagikannya. Katanya itu adalah keperluan hariannya. Kerana itulah dia punya empat isteri. Itu dicatat dalam laporan doktor. Jadi  kalau hanya punya seorang atau dua isteri, ia akan jadi masalah. Makanya seorang isteri  lebih kurang perlu melayannya 3-4 kali sehari. Nampaknya jaranglah dia tengok TV, kalau langgan Astro memang rugi hahahahhaaaa. OK sayyed tidak suka makan processed food dan seasoned food (memang tidak elok pun). Dia suka makan daging terutama daging mentah dan minum mentega cair. Mampu?

Kuatkan?
Apapun saya hormat pada Sayyed kerana dia sangat rendah diri. Cara percakapannya tidak menunjukkan dia bongkak. Memang ada beberapa tulisan mempersendakannya. Bagi saya semua ini kerja Allah. Mungkin Sayyed datang dari generasi beribu tahun dahulu yang memiliki kuasa sebegitu. Sedangkan di Malaysia pun ada orang boleh keluarkan benang dari mata dan batu dari ibu jari. Itu pun kuasa Allah. Tidak semua perkara boleh dihurai dengan sains. Orang moden khususnya barat, semuanya mahu dibuktikan dengan sains. Tapi bukankah '..kun fayakun' itu tertulis dalam al-quran.

2 comments:

Lady Windsor said...

waaa terkagum...agak2 kat Malaysia ni ada tak org macam dia..

Muhammad Fikri said...

Lemah Batin?
Kurang POWER diranjang?
Wanita Lebih Hebat?
Cepat Penat?
Mati Pucuk? Ubat Kuat

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...