Jom Kita Jadi Geng

Friday, September 21, 2007

AL-FATIHAH NURIN



Hari ini ibubapa adik Nurin telah mengesahkan bahawa mayat kanak-kanak yang ditemui di dalam beg sukan di depan sebuah kedai di PJ Utama adalah Nurin Jazlin Jaziman. Harapan saya jadi hancur dan luluh sama sekali, bila semalam ibubapa Nurin menafikan mayat itu anaknya dan merasakan bahawa Nurin masih hidup, saya pun turut melahirkan harapan untuk melihat mereka sekeluarga gembira dan menerima kepulangan Nurin. Namun hari ini semuanya terhenti serta merta. NURIN SUDAH TIADA!
Bagaimana tergamak seorang manusia itu menganiaya, mendera dan membunuh seorang kanak-kanak yang naif tentang dunia dan kehidupan ini? Bagaimana kesakitan yang ditempuh oleh Nurin sepanjang penyeksaan itu? Bagaimana pembunuh itu boleh melihat dan menipu seluruh dunia semasa kita semua mencari Nurin? Bagaimana Nurin nak meluah dan menyatakan kesakitannya sedangkan dia dalam ketakutan? bagaimana dan bagaimana? persoalan demi persoalan berlari-lari dalam kepala saya dan mendekatkan saya tentang keselamatan anak saya sendiri. Selamatkah mereka pada masa ini? Adakah orang yang saya beri kepercayaan itu boleh dipercayai? Adakalanya hati ini jadi jahat dan penuh curiga dengan orang sekeliling? dan adakalanya rasa itu dirasakan betul caranya bila kejadian menimpa Nurin ini berlaku.
Buat Jazimin dan Norazian, kuatkan semangat dalam menempuh dugaan ini. Mengingati Allah adalah jalan terbaik untuk membawa kita kepada ketenangan. Dan kepada mereka yang membaca laman ini sama-samalah kita sedekahkan al-fatihah buat adik Nurin.

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...