Jom Kita Jadi Geng

Tuesday, October 20, 2009

JAMU 09...a feast for the senses


Fakulti Tari ASWARA bakal mementaskan persembahan tari kontemporari mulai 22-25 Okt 2009 di Panggung Eksperimen, ASWARA. Persembahan ini akan menggabungkan koreografer yang telah kukuh bertapak dan koreografer muda yang mula menapak di dalam seni persembahan tanahair. Antara pereka tari yang terlibat adalah Aris Kadir, Gan Chih Pei, Suhaimi Magi, Steve Goh, Vincent Tan, Suhaili Ahmad kamil, Joseph Gonzales dan beberapa anma lagi. Pada tahun ni, ASWARA menerima artist-in residence dari USA, Wendy Rogers dari University of California, Riverside.

Saya sempat menghadiri sidang media yang berlangsung pada minggu lepas, beberapa koreografi menarik telah dipetik dan dipersembahkan pada sidang tersebut. Gan Chih Pei mengungkap persoalan hidup sebelum 40 tahun, beliau menyelami rasa dan konflik bagi manusia sebelum mencecah usia 40 tahun, katanya sepi, sunyi, stress menguasai hidup wanita sepertinya. Manakala Aris Kadir cuba mengungkap sisi gelap dalam hidup alam rumahtangga. Kita pernah menyaksikan koreografi Aris berjudul Inai yang memenangi Best Koreografer dalam Boh Cameronian Award. Saya rasa koreografi Aris kali ini adalah bahagian kedua selepas Inai. Amat menarik jika sesekali kita dapat melihat bagaimana seorang lelaki muda yang belum berumahtangga menafsir kehidupan hitam di luar lingkungan peribadinya. Banyak lagi koreografi menarik pastinya!

Jadi jangan lepaskan peluang menonton Jamu 09 22-25 Okt 2009, tiket cuma RM dan RM5(pelajar). Waktu persembahan ialah 8.30 malam.

2 comments:

Anonymous said...

x de apa yang nak komen....tapi kira dah bagus sebab blog sudah berawajah baru...baghu x jemu

chop

Anonymous said...

tengok la entri baru di blog saya..

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...