Jom Kita Jadi Geng

Thursday, March 11, 2010

MAIN ZAPIN DRESS REHERSAL

Tahniah buat Fakulti Tari atas usaha dan komitmen yang tinggi di dalam menjayakan 'Main Zapin'. 3 hari persembahan (5-7 Mac) yang menyendatkan ruang panggung ET membuktikan tari tradisional mampu membawa masyarakat kontemporari ke panggung, namun semestinya dalam bentuk dan selera masa kini. Bagi saya walau apa pun wujud komen dan persepsi negatif atas usaha ini, semua itu adalah bersifat individu. Apa yang penting Fakulti Tari sebagai sebuah organisasi sudah menyajikan satu hidangan yang menyelerakan. Pandangan yang diberi, jika membina, harus diambil; jika sebaliknya...Lupakan sahaja. Bak kata Wonder Pets 'Apa yang penting?"...."KERJASAMA"!!! Tahniah!!!!









4 comments:

Joseph Gonzales said...

hi Chekem - banyak yang saya pelajari dari proses ini - tentang tarian zapin serta manusia yang mainkannya, dan yang datang menontonnya. I feel very blessed to be a part of this performance and to be a part of ASWARA. We take the good and try and work on improving the weaknesses - always! Thanks for the support...

chekem mirza said...

My Dear Joseph,
menonton Main zapin atau mana-mana seni tradisional seolah-olah memberi nafas baru kepada saya. Saya menyokong usaha fakulti tari yang jelas mengukuhkan peranannya dalam membangunkan seni tari tradisional tanpa mencicirkan hal-hal kontemporari. Always support!

Anonymous said...

You could easily be making money online in the underground world of [URL=http://www.www.blackhatmoneymaker.com]blackhat seo forums[/URL], Don’t feel silly if you don't know what blackhat is. Blackhat marketing uses alternative or little-understood methods to build an income online.

Kannan said...

Good post.

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...