Jom Kita Jadi Geng

Saturday, December 14, 2013

VEKTOR 58 - CERITA ROBOT MALAYSIA


Coda in action. Ini memang buatan Malaysia dan hasil kerja mereka
sudah pun diiktiraf , filem Penanggal menggunakan kepakaran CGI mereka.
Vektor 58 adalah sebuah siri aksi baru yang akan mula ditayangkan di TV9 pada hari ini Sabtu, 14 Disember 2013 jam 5.30 petang. Sepatutnya ditayangkan minggu lepas (7 Dis) tapi TV9 telah beri laluan kepada program lain. Siri ini adalah terbitan sepenuhnya anak muda tempatan yang mempertaruhkan keupayaan mereka dalam teknologi Imej Janaan Komputer (CGI) seperti mana kita lihat dalam filem seperti Transformers dan mana-mana filem Hollywood hari ini. Aksi fiksyen ini bakal memberi impak baru kepada penerbitan drama TV tempatan, memandangkan Vektor 58  memaparkan CGI dengan sarat sekali. Vektor 58 akan ditayangkan sebanyak 13 episod.

sang sutradara - Roshfaizal yang multi talented yang selalu tenang.
All the best Rosh!
Ini watak Izak lawan Coda. Izak tu Che Kem lah ya.
Ini antara babak-babak akhir cerita. 

Menurut Pengarah drama ini, Roshfaizal Ariffin yang saya petik dari blog Budiey ; “Vektor 58 adalah sebuah drama bersiri yang menyediakan hiburan ringan khususnya untuk golongan kanak-kanak dan remaja. Namun, apa yang menarik tentang drama ini ialah watak utamanya, Arif dan beberapa watak makhluk asing seperti robot dijayakan menggunakan kepakaran syarikat kami dalam kesan visual. Kami amat bersyukur kerana usaha kami dalam menghasilkan drama aksi sains fiksyen ini mendapat bantuan kewangan daripada MDeC. Kami juga ingin mengucapkan terima kasih kepada Media Prima dan TV9 khususnya yang memberi kepercayaan kepada produk kami untuk menjadi salah sebuah program televisyen dibawah penyiaran mereka. Kami berharap untuk terus menghasilkan program televisyen yang berkualiti seperti ini dan secara tidak langsung membawa drama kanak-kanak tempatan ke peringkat global. “

Inilah Ain Satar. Lakonannya bukan setakat ok ya tapi bagus!

Ku Amirul - wajah hero baru kelahiran Terengganu. Dia ada pakej yang
lengkap untuk jadi hero Malaya. Bagi sikit lagi asuhan, dia akan bersinar.

Saya jangkakan siri ini akan menjadi trending di TV9 sebagaimana Upin dan Ipin. Watak-watak robot dalam siri ini bakal menjadi wajah superhero baru milik tempatan. Watak utama siri ini dilakonkan pendatang baru iaitu Ku Amirul dan Ain Satar. Mereka berdua ada potensi besar untuk bersinar. Harap melalui Vektor 58 peluang mereka terbuka. Selain mereka, muka baru yang diperkenalkan adalah Intan Baizura dan Jefri Jefrizal serta beberapa pelakon ternama turut terlibat, antaranya Ogy Ahmad Daud, Fazlina Ahmad Daud, Norman Hakim, Kazar, Nasha Aziz dan Aziz Singah. Saya turut terlibat sebagai watak antagonis, robot Izak yang akan muncul di episod ke 10 (ikut skripnya).

Ini pelakon tua tak sedar diri huhuhu... Thanks to Che Mat dan Sam
yang hubungi saya. Thanks to Rosh dan team. You are rock!!
Seronoknya bekerja dalam produksi ini, tenaga kerja yang terdiri orang muda yang bersemangat turut memberi tenaga yang baik kepada saya. Setiap hari macam seronok nak ke lokasi. Moga sukses Vektor58 menemui rakyat Malaysia. Dan syabas buat seluruh team Chain-FX Sdn. Bhd.




Ini yang saya lihat sepanjang di lokasi. Stunt dan aksi pertarungan
dilakukan oleh klik mereka. Nidal in action!!! 
Jadi jangan lupa tonton Vektor58 setiap Sabtu jam 5.30 petang di TV9.

No comments:

Yang ni pun menarik juga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...